SGSS mandated by Grantia Capital for its cross-border fund solution

09/05/2019

The Spanish Asset Management company has entrusted SGSS Luxembourg with its cross-border fund solution for their specialized investment vehicle (SIF) in Luxembourg, launched in February. SGSS will act as depositary, transfer agent and provide fund administration services.

Created in 2017, Grantia Capital, SGIIC, S.A. is an independent Spanish fund Management Company specialized in alternative management of equity and currencies.

SGSS was chosen for its recognized experience in cross border fund solutions as well as its long-time experience in alternative funds (Private Equity, Real Estate and Loans Services), for its client support and for its complete range of global securities services.

“We are delighted to have established a partnership with Grantia. This mandate, jointly managed by SGSS Madrid and SGSS Luxembourg, opens the way for Spanish alternative funds and promoters seeking for fund distribution and administration solutions in Luxembourg“, commented Paloma Pedrola, SGSS Country Manager for Spain.

Spanish version

Grantia Capital contrata a Société Générale Securities Services para su vehículo de inversión especializado en Luxemburgo

Grantia Capital ha contratado a SGSS Luxemburgo para su vehículo de inversión especializado (SIF en sus siglas en inglés) en Luxemburgo, lanzado el pasado febrero. SGSS proporcionará servicios de depositaria, administración de fondos y dará soporte a la comercialización y distribución del fondo a través de su actividad de transfer agent.

Creada en 2017, Grantia Capital, SGIIC, S.A. es una gestora española independiente, especializada en la gestión alternativa tanto de renta variable como de divisas.

SGSS ha sido seleccionada por su reconocida experiencia en soluciones transfronterizas diseñadas a medida para fondos y su larga experiencia en dar soporte a fondos alternativos (Private Equity, Real Estate and Loans Services), así como su compromiso con el cliente y su completa gama de servicios de valores.

“Estamos encantados de haber creado esta relación de negocio con Grantia. Este mandato, gestionado conjuntamente por SGSS Madrid y SGSS Luxemburgo, abre el camino para otros fondos alternativos y promotores españoles con proyectos de vehículos de gestión que busquen soluciones de administración y distribución de fondos en Luxemburgo,” comenta Paloma Pedrola, directora de Société Générale Securities Services en España.